MAMOOVE @ zwanger

Sporten tijdens de zwangerschap? Ja, dat kan!

Sporten is gezond, dus waarom ook niet blijven sporten als je zwanger bent? Het is niet alleen goed voor jou, maar ook voor je ongeboren kindje! Wetenschappelijke studies tonen zelfs aan dat vrouwen die regelmatig bewegen of sporten minder last hebben van zwangerschapskwaaltjes. Ook het herstel na de bevalling verloopt vaak vlotter.  Bovendien heeft sport en bewegen een positief effect op je gemoed. Dus waarom niet eens uitproberen?

Waarom proberen?

  • een wekelijkse combinatie van spierversteviging, uithouding en flexibiliteit
  • specifieke aandacht voor de rompspieren, waardoor de kans op bekken- en rugklachten vermindert
  • een getraind lichaam helpt je bij de bevalling en een vlot herstel
    (een gezonde, getrainde spier herstelt namelijk sneller dan een niet-getrainde spier)
  • je slaapt beter (je energiepeil stijgt, waardoor je vermoeidheid daalt)
  • kans op zwangerschapsdiabetes daalt
  • we trainen in kleine groepjes
  • inspirerende ervaringen uitwisselen met andere vrouwen
  • je andere kinderen kunnen mee komen, dus geen oppas nodig
  • persoonlijke aandacht van de coach
  • eigen vorderingen via persoonlijk schema
  • een nieuwe sportroutine zoeken en vasthouden tijdens de hele zwangerschap
  • inclusief sportverzekering

Opletten met sporten bij: verhoogde bloeddruk, hartafwijking, groeiachterstand kindje, vaginale bloedingen.
Vraag altijd eerst advies bij je arts!